2015-02-26 10:49:36

Završetak IPA projekta

Djeca za budućnost, učenje u Krnjaku i Vojniću iz multikulturalne perspektive, naziv je projekta koji je trajao proteklih 18 mjeseci, a 20.2.2015. je u Karlovcu održana završna konferencija na kojoj su sumirani rezultati. Od najvažnijih rezultata treba reći da su 62 učitelja i stručna suradnika educirana za rješavanje kulturnih konflikata i za promicanje multikulturalizma i tolerancije, stvoreno je šest novih programa vezanih uz promociju nacionalne tolerancije i multikulturalizma, koji će biti integrirani u nastavne planove i programe osnovne škole “Katarina Zrinski” iz Krnjaka i osnovne škole Vojnić, koje su bile partneri u ovom projektu. Dio sredstava uložen je i u adaptaciju i opremanje škole u Krnjaku koja je dobila sasvim novo ruho.

"Vrijednost ovog projekta je 160 tisuća eura, a financiran je sredstvima Europske unije. Voditeljica projekta Vladimira Fumić nakon konferencije nam je izjavila slijedeće: – Zadovoljstvo mi je danas, zadnjeg dana projekta, reći da su svi ciljevi i rezultati koje smo zamislili na početku danas i ostvareni. Ciljevi se bili da se educiraju učitelji, da se škola što kvalitetnije opremi za provođenje aktivnosti i da se svo to znanje, koje su učitelji stekli, prenese na djecu. Time je stvorena jedna pozitivna klima, jedno pozitivno ozračje u multukulturalnoj sredini u kojoj djelujemo. Proveli smo edukaciju za 62 učitelja i stručna suradnika, kroz koju su oni učili o tome kako prenijeti multikulturalnost, kako mirno riješiti sukobe, kako prepoznati i izraziti osjećaje, gdje su zapravo bili educirani za prenošenje tih znanja na naše učenike.
Osim edukacije provedeno je i niz drugih aktivnosti u okviru ovog projekta. – Tijekom ovih 18 mjeseci opremili smo školu s novim namještajem i novom informatičkom opremom, a odrađeni su i neki građevinski radovi koji su nam bili važni da se stvori jedan fizički preduvjet za provođenje ovih aktivnosti. Uspjeli smo i organizirati izlet za 200 učenika i učitelja u Palmanovu u Italiju, gdje su mogli vidjeti kako multikulturalnost funkcionira u jednoj takvoj sredini, a 15 učitelja i stručnih suradnika bilo je na trodnevnoj edukaciji i u Beču, gdje su posjetili multikulturalne škole i vidjeli kako to izgleda i funkcionira u jednoj stranoj državi. Organizirali smo i kulturne tjedne u obje škole, rekla je Fumić.
Ravnateljica osnovne škole “Katarina Zrinski” iz Krnjaka Željka Stojković na konferenciji je naglasila slijedeće: – Osnovna škola “Katarina Zrinski” sada je izgledom jedna potpuno nova škola. Dotjerana je, što bi se reklo, i izvana i iznutra, ali ono što se ne vidi, ali osjeća se kad dođete u tu školu to je jedan život škole, jedna komunikacija između učenika međusobno te učenika i djelatnika, koja je podignuta na jedan zavidan nivo. Svi oni koji su bili primijetili su da je to naše bilo škole afirmativno, pozitivno i radno, a to nam je donio ovaj projekt.
Ovaj projekt još više dobiva na važnosti kad se zna u kojem su okruženju škole u kojima je on provođen. Ravnateljica Stojković o tome kaže: – Naravno da je škola u ovakvom jednom malom mjestu kao Krnjak jedan izuzetan dio javnog života koji je bitan i mogu reći da smo kao škola dali pozitivan primjer lokalnoj zajednici i možda ih potaknuli da se više okrenu prema izradi projekata, jer su vidjeli na koji način to može funkcionirati i koje dobrobiti može donijeti. Moram naglasiti da imamo izuzetnu suradnju s našim načelnikom i donačelnicima s kojima svakodnevno komuniciramo i trudimo se biti od pomoći našoj općini, kaže Stojković."


Osnovna škola Katarine Zrinski Krnjak